Favela Fabric & Crowdsourcing

Geplaatst: 10/26/2010 in Desk & Field Research

Favela Fabric

Het Amsterdamse bedrijf Favela Fabric houdt zich fulltime bezig met crowdsourcing.

We bestaan nu iets meer dan anderhalf jaar en het begint van de grond te komen’, vertelt medeoprichter Raul Lansink. Favela Fabric adviseert bedrijven en organisaties bij innovatietrajecten waarbij het publiek wordt betrokken. Zo hebben we voor KLM een project voor het middenen kleinbedrijf gedaan. Daarbij werd het mkb uitgenodigd om mee te denken over het product dat voor hen interessant is.’ De animo om ideeën te spuien is groot, volgens Lansink. ‘Ruim duizend mensen hebben meegedacht. Dat leidt tot beter gestructureerde processen en betere producten. KLM heeft inmiddels twaalf concrete oplossingen geïmplementeerd. Dat levert KLM aantoonbaar geld op.’

KLM is niet de enige partij die gebruikmaakt van de diensten van Favela Fabric. Lansink somt op: Schiphol, Rijkswaterstaat, ABN Amro, Loyalis en de gemeente Den Haag zijn ook klanten. Geen onaardige oogst. Ook helpt Favela Fabric bij het bijeenbrengen van mensen die meedenken over een internationaal entertainment-platform.

Lansink gebruikt zelf overigens liever de term ‘community driven innovation’ dan crowdsourcing. Crowdsourcing roept bij Lansink voornamelijk negatieve connotaties op. ‘Dat klinkt alsof je mensen naar binnen trekt om werk te doen dat je zelf liever niet doet.

Bron

Plaats een reactie